неділя, 9 жовтня 2016 р.

в чому наша помилка

Пишу по свіжих слідах - після перевірки чергової контрольної роботи. Але питання це виникло не сьогодні. Просто зараз були роботи випусного класу. це ті діти, які готуються до ЗНО. багатьом із них наймають репетиторів, щоб ті зробили чудо за один рік. Знаєте, чудо часом стає - коли учень, що ніколи не міг скласти речення до купи, починає писати зрозуміло не тільки йому, але і для іншого. Бачиш, що ті, які не читали, тепер знають приблизно зміст твору. Але проблема залишається. Більшість учнів просто відтворють учителя, підручник, використовують заяложені штампи. Коли ставиш питання дещо нетакякбуло, не знають як повестися, як дати відповідь. Тобто ми не навчили дітей мислити. навчили відтворювати. Я згадую початок нашого предмету, коли не було підручників. На уроці тоді була можливість обговорювати твір без залежності від підручника, самостійно.  А обмежені години на вивчення одного твору не дає можливості дати повний аналіз, зробити це так, щоб учень шляхом помилок, суперечок сам пройшов шлях пізнання твору і лише потім долучив авторитети, зіставивши власні відкриття з іншими позиціями. Школі бракує саме розвитку критичного мислення учнів. Зараз як раз і хочуть перевернути освіту від репродуктивного способу, до творчого. не мавпувати, а відкривати. Репетитор тут не допоможе, він обмежений теж в часі. 

Яку дати пораду? Батькам потрібно допомогти дітям знайти можливість розвивати це мислення ще і поза школою. Адже не тільки танці, співи, спорт є в позакласних заняттях. Принагідно скористаюся можливістю і прорекламую свій дискусійний літературний клуб "Говорун". На ньому ми з учнями піднімаємо питання сьогоднішнього дня, ті, що саме їх цікавлять. Обговорюємо новинки літератури, власну творчість. Є у планах організація і проведення самими учнями дискусій, диспутів за різними методиками. Наші зібрання покликані зняти бар'єри при публічному виступі, розвивати критичне мислення, соціалізувати дітей. Засідання клубу проходять по вівторках о 15-00. каб. 314.

Немає коментарів:

Дописати коментар